Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
adminSleutelbeheerder
Hoi Ad, denk je er wel een beetje gelijk in hebt, de meningen zijn hier thuis erg verdeeld op het moment betreffende dit project. 🙁
adminSleutelbeheerderIk neem contact met je op Karsten.
Groetjes, Eddy 😉
adminSleutelbeheerderHierbij een paar foto’s die ik op internet vond van een Dragstar XVS 650 omgebouwd als Easy Rider Model. 😉
Bijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.adminSleutelbeheerderMijn oude motor rijd nu bij jullie in de buurt en zelf een 1100 Custom project beginnen.
Groetjes, Eddy
adminSleutelbeheerderVolgende week zondag ga ik een 1100 Custom ophalen. Echter is deze momenteel in een wat slechte staat en moet ik ‘m eerst rijdend zien te krijgen. Deze motor wil ik eerst opknappen en daarna verkopen. Dan wil ik uiteindelijk een betere en jongere 1100 Custom zien te vinden om een nieuw project mee te starten.
Groetjes, Eddy
adminSleutelbeheerderHelaas kunnen wij er ditmaal niet bij zijn.
Door de alsmaar stijgende prijzen van energiekosten, de boodschappen etc. zitten inmiddels heel wat mensen in de financiële problemen. Ook wij houden nog maar net aan het hoofd boven water en wellicht met ons ook nog andere clubleden. Hoe graag we er ook bij hadden willen zijn gaat het helaas ditmaal niet lukken met een te krap week budget.
Veel plezier voor wie wel in de gelegenheid is om te gaan.
Groetjes, Eddy & Ivonne
adminSleutelbeheerderHoi Steve,
Informeer eens bij Paul Schouman, alias de Dragstarman, hij had onlangs nog een mooi set zwarte Vance & Hines Uitlaten te koop. Daar zit een mooi geluid in. Wellicht is dat iets voor je?
Mvg, Eddy
adminSleutelbeheerder<p>Lees even mijn reactie op het Topic: Openings Ride Out [Klik Hier]</p>
<p>Mvg, Eddy</p>adminSleutelbeheerder<p>Gaat lekker zo.. jij ook al. Sterkte. De mijne ziet er zo uit:</p>
Bijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.adminSleutelbeheerderGeachte mede dragstar rijders,
Ik ben nog steeds op zoek naar kabaal voor onder mijn dragstar 1100, momenteel heb ik standaard uitlaten eronder zitten(geboorde gaten]
Ik vind dit echt te soft klinken. Zijn er liefhebbers die graag terug willen naar origineel en willen ruilen met hun huidige uitlaten, Je kan mij mailen op stevegeenen@hotmail.comadminSleutelbeheerderEven een aparte reactie op deze.
Zoals ik Paul in de mail schreef heb ik toch die ‘dogbones’ van V&H besteld. Ik heb ze vandaag ontvangen en het blijkt dat ze perfect passen !! Hiep hiep hoera! Wel jammer dat je dus kennelijk niet op het antwoord van klantenservicemedewerkers van een webshop af kunt gaan. Ik heb het bij verschillende gevraagd en kreeg te horen dat ze sowieso niet zouden passen of dat ze alleen voor HD zouden passen of dat ze het niet wisten (maar ook niet de moeite namen om er achter te komen). Gelukkig nu wel eind goed al goed. Nogmaals bedankt voor jullie meedenken en jij Paul voor je aanbod om te oude te repareren.
Groeten, Theo
adminSleutelbeheerderBedankt voor de tip Paul. Lijkt me inderdaad het beste om zulke tape te gebruiken. Al begrijp ik nog steeds niet waarom ze in veel ’tutorials’ op You Tube papieren schilderstape gebruiken om de wrap vast te plakken. Je zou toch zeggen dat je uitlaat op een gegeven moment in de brand staat. De een gebruikt ijzerdraad en de ander schilderstape.
adminSleutelbeheerderHoi Paul,
Het is niet een kwestie van tappen alleen. De twee ‘probleem moeren’ die in de beugels zijn geklemd draaien door al dat gewrik mee. En in een van de twee zit nog een stuk bout. De andere kreeg ik er wel uitgeboord, maar deze dus niet. Als jij die er wel uit kan boren en de boel weer bruikbaar kan maken, dan ga ik graag op je aanbod in.
Groet, Theo
adminSleutelbeheerderHoi Theo,
Persoonlijk ken ik deze montage niet van dichtbij en weet niet precies hoe dit vastzit, maar een andere oplossing is wellicht je bestaande Dogbones repareren, misschien is er ruimte om de gaten op te boren en dan M10 metrisch schroefdraad erin te tappen. Eventueel een tweede optie is vlakslijpen en er dan M8 moertjes metrisch er op laten lassen. Optie 3 zelf nieuwe Dogbones maken uit een stuk plaatstaal/strip en M8 draad in tappen.
Groetjes, Eddy
p.s. na wat Googlen na aanleiding van de Cobra slider brackets oftewel die dogbones, kwam ik je vraag ook tegen op het Motor Forum, daar werd eigenlijk hetzelfde al verteld als wat ik nu voorstelde. Helaas heb ik ook geen lasapparaat voor fijn werk, maar draadtappen kan ik hier wel. Ik wil je er wel bij helpen om ze te repareren als je er mee hierheen komt.
adminSleutelbeheerderHoi Eddy,
Als je de Cobra shotgun uitlaat van dichtbij kent weet je dat de 2 dempers elk d.m.v. twee 5/16 “ bouten en zo’n ‘dogbone’ aan een metalen beugel worden geschroefd. Met die beugel wordt het spul aan de motor geschroefd. Toen de uitlaten overnam kon een van de 5/16” bouten niet meer los en miste er een bout. Geen probleem verder. Ging zo ook wel. Ik had er toen geen erg in dat het inch bouten moesten zijn, en geen metrische. Ik schroefde er dus een 8 mm bout bij. Ging een beetje stroef, maar wel vast. Toen ik er achter kwam dat ik de verkeerde maat bout gebruikt had was het te laat. Ik kreeg hem niet meer los. Uiteindelijk heb ik het hele spul er i.v.m. vakantie naar het buitenland af gehaald. Om een lang verhaal kort te maken: Ik zit nu met twee onbruikbare ‘dogbones’. Ik heb inmiddels al heel wat (tevergeefse) uurtjes op het internet besteed om vervangers te vinden. Die dogbones van V&H bij de Choppershop had ik ook gezien. Ik heb met ze gebeld, maar zij zeggen dat ze niet op Cobra’s passen. Daar moet ik dan maar van uitgaan. Ik heb zelfs contact met Cobra in de VS gehad. Die hebben ze wel, maar verzenden alleen al kost $ 115. Is me toch iets te gortig. Vandaar dus dat ik een balletje opgooide. Nogmaals bedankt voor je moeite.Groet,
Theo
-
AuteurBerichten