Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
adminSleutelbeheerder
Jan alvast bedankt; komend weekend ga ik zelf denk ik nog eventjes wat bedrijven af om te kijken of ik wat kan scoren (zou toch haast wel ergens te vinden moeten zijn?).
En anders ga ik even goed nadenken over een alternatieve constructie.
By the way; die dingen hebben als het goed is een variabele diameter (verstelbaar). Die ik moet hebben heeft een diameter van 11,5 – 12cm.adminSleutelbeheerderIk weet niet of je een 650 of 110o hebt, maar de chokekabel voor een 1100 zit niet in het leveringsprogramma van HWH.
Ikzelf heb mijn standaard kabels ook allemaal vervangen door verlengde (150mm) steel braided kabels. eigenlijk kwam het er op neer dat alle kabels slechts 5 cm langer moesten worden, echter deze zijn dus niet te bestellen. Daarom heb ik ze zelf ingekort en nieuwe kabeltonnetjes er aan (hard) gesoldeerd.
Probleem was echter bij mij ook de chokekabel. hiervoor heb ik een gaskabel gemodificeerd en op lengte gemaakt zodat deze keurig past.
De onderste remleidingen heb ik niet vervangen, alleen de bovenste. Deze heb ik exact op maat laten maken. Je moet hem wel zelf opmeten daar er (bij een 1100) verschil in lengte is tussen de modellen van voor 2000 en na 2000.
Bij iedere motorzaak kun je overigens deze remkabels laten maken.adminSleutelbeheerderHe Starbreaker
Ik kan je niets beloven maar ik liet het aan onze magazijnman zien en die kwamen
ze wel bekend voor wij zitten in bedrijfwagen en reinigingvoertuigen en hij heeft bij de ginaf
gewerkt en zou voor mij wel eens in de boeken zoeken als we wat gevonden hebben
laat ik het nog horen heb je nog een bepaalde maat nodig en hoeveel.Groetjes Jan…..
adminSleutelbeheerder[quote author=Dragstarman link=topic=979.msg10350#msg10350 date=1168370200]
Ik heb nog wel een setje design spiegels die mooi staan op de Dragstar classic 😀
*KNIP*
[size=12pt]35,00[/size]
En roestende spiegels heb ik nog niet mee gemaakt ???
Ja, de oude originele van Yamaha. >:(
De moderne hebben een ABS huisen metalen stangen 😮
[/quote]Inderdaad Paul, zijn bij mij de originele Yamaha spiegels.
Er vanuitgaande dat de spiegels passen, wil ik ze graag van je overnemen; zijn erg mooi.Grtz,
[color=red][size=15pt]Ducthy[/size][/color], 😉adminSleutelbeheerderPaul,
Voor dat geld wil ik ze zeker van je overnemen Paul! (Tenminste als ze al niet weg zijn 🙂
adminSleutelbeheerderZien er zeker goed uit die spiegels !! Maar mij lijkt dat ze vrij hoog zijn…..
Maar waarom eigenlijk 2 spiegels ??? ??? Alleen linker spiegel is maar verplicht !!adminSleutelbeheerderVergeet NIET dat olie na verloop van tijd zijn belangrijke eigenschappen verliest !!
Je moet namelijk niet alleen naar de gereden kilometers kijken maar ook de tijdsinterval in de gaten houden!!
Het grote nadeel is dat olie na verloop van tijd als hij "in gebruik"is genomen , gaat verzuren..!
Daarmee verliest hij zijn belangrijke eigenschappen want olie is niet alleen maar bedoeld om te smeren , hoewel dit wel de belangrijkste eigenschap van olie is.
Olie heeft tevens ook de eigenschappen om buiten het smeren ook te koelen , reinigen en o.a. geluid te dempen.
Dit verzuren is wel tegemoed te komen door synthetische olie te gebruiken. Maar hou vooral de interval van olie verversen en oliefilter vervangen , tenminste 1X per jaar !! (ondanks de weinige kilometers die je evt. gereden hebt) !!adminSleutelbeheerderwelke nieuwjaarsparty? geloof dat ik er drie heb… :-
maaruh het is m'n bedoeling dat ik 10 februari mijn halve motor richting valkenswaard mee neem, dus dan zullen die kabels er zeker bij zitten…adminSleutelbeheerderHelemaal goed Sander! Breng je ze mee naar de nieuwjaarsparty? ::)
adminSleutelbeheerderremblokken zijn nog prima; alleen moet ik wel de remolie vervangen omdat jij die leidingen van me over gaat nemen. 😉
adminSleutelbeheerder[quote author=starbreaker link=topic=970.msg10210#msg10210 date=1168008448]
Over grote beurt gesproken, wat hoort er standaard bij een grote beurt?
– olie (+ filter)
– cardanolie
– luchtfilter
– bougies
verder nog iets?
als hij toch binnenkort uit elkaar gaat is het net zo handig gelijk alles eventjes te doen; al is het maar omdat ik er dan overal makkelijk bij kan.
[/quote]
misschien je remmen? ::)adminSleutelbeheerderCardanolie hoef je niet te verversen, alleen maar niveau kontroleren.
Als het ranzig wordt is het vroeg zat om het te vernieuwen.Grtz, Age
adminSleutelbeheerderOver grote beurt gesproken, wat hoort er standaard bij een grote beurt?
– olie (+ filter)
– cardanolie
– luchtfilter
– bougies
verder nog iets?
als hij toch binnenkort uit elkaar gaat is het net zo handig gelijk alles eventjes te doen; al is het maar omdat ik er dan overal makkelijk bij kan.adminSleutelbeheerderIk heb dit ook gehad 3 stuks ik heb voorzichtig met een kleine haakse slijper
met een doorslijpschijf er een gleufje in geslepen en toen met een grote platte
schroevendraaier met zeskant daar een steeksleutel op en met beleid op de
schroevendraaier tikken en los.
Bij mij werkte dit perfect wel voorzichtig zijn en met beleid doen.Groetjes Jan……
adminSleutelbeheerderKlopt , is ook een optie !
-
AuteurBerichten