Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Free BikerDeelnemer
Jan
Ik wacht even op de motor en kijk dan wat er precies kapot is
Het seizoen is voor haar toch voorbij want eerdat die gemaakt is zijn we wel FF verder
Als die gemaakt gaat worden is nog niet zeker
Dat ligt eraan wat het allemaal gaat kosten.
We zullen eerst met Paul overleggen wat de mogelijkheden zijn
Groet Wim
Free BikerDeelnemerWat betreft de 650 van Sandra
Toen we aan het rijden in Oostenrijk waren ging het oranje waarschuwings lampje branden
Dus Sandra stopt en ik zie dat de km kabel los hangt bij het voorwiel
De binnen kabel was kapot maar ik heb de kabel weer op de juiste plaats vast gezet
Ze reed verder zonder km teller, maar dat is geen probleem
Het oranje lampje was ook uit, maar ging toch geregeld branden
FF stoppen ,motor af FF, wachten weer starten en lampje uit
Dat bleef elke dag wel een paar keer gebeuren
Wat kan dat zijn? De spanningsregelaar?
Doordat mijn 1100 telkens niet wilde starten en het aanduwen zat waren zijn we maar over de tolweg richting huis gereden
Gelukkig bij een tankstation op de A39 voor Dijon ging het cardan stuk
De motor heeft maar 30.000 km gereden en er is nog nooit wat vervangen
Behalve de olieen en filters
Vorig jaar nog een grote beurt gehad
Dat is toch weinig km voor het cardan
Over twee weken is die bij Goedhart motoren dus morgen FF daar langs
Free BikerDeelnemerWat betreft de 650 van Sandra
Toen we aan het rijden in Oostenrijk waren ging het oranje waarschuwings lampje branden
Dus Sandra stopt en ik zie dat de km kabel los hangt bij het voorwiel
De binnen kabel was kapot maar ik heb de kabel weer op de juiste plaats vast gezet
Ze reed verder zonder km teller, maar dat is geen probleem
Het oranje lampje was ook uit, maar ging toch geregeld branden
FF stoppen ,motor af FF, wachten weer starten en lampje uit
Dat bleef elke dag wel een paar keer gebeuren
Wat kan dat zijn? De spanningsregelaar?
Doordat mijn 1100 telkens niet wilde starten en het aanduwen zat waren zijn we maar over de tolweg richting huis gereden
Gelukkig bij een tankstation op de A39 voor Dijon ging het cardan stuk
De motor heeft maar 30.000 km gereden en er is nog nooit wat vervangen
Behalve de olieen en filters
Vorig jaar nog een grote beurt gehad
Dat is toch weinig km voor het cardan
Over twee weken is die bij Goedhart motoren dus morgen FF daar langs
Free BikerDeelnemerWe zijn weer veilig thuis
Heb de 1100 in 10 uur naar huis gereden met in Belgie een enorme regenbui
De 650 wordt door de ANWB bij Goedhart binnen 2 weken afgeleverd
Gelukkig kon Sandra met een gezin mee rijden dat ook pech had en met een leenauto naar Eindhoven ging
Cardan is dus kapot, dat zag ik gelijk al
As draait wel, maar wiel niet meer, en met veel gekraakFree BikerDeelnemerWe zijn weer veilig thuis
Heb de 1100 in 10 uur naar huis gereden met in Belgie een enorme regenbui
De 650 wordt door de ANWB bij Goedhart binnen 2 weken afgeleverd
Gelukkig kon Sandra met een gezin mee rijden dat ook pech had en met een leenauto naar Eindhoven ging
Cardan is dus kapot, dat zag ik gelijk al
As draait wel, maar wiel niet meer, en met veel gekraakFree BikerDeelnemerIk heb ze voor mijn 1100 A ook zelf gemaakt
Zo kan ik mijn benen beter kwijt
Eenvoudig zelf te maken
Free BikerDeelnemerIk denk dat mijn optie zo gek nog niet is
Free BikerDeelnemerAls bij een ongeluk het frame beschadigd is kan op een richtbank het frame
gericht wordenDan wordt het frame vast gezet en dan moeten de referencie punten van de richtbank in die gaten vallen
Zo zitten er meer gaten in het frame
Zo kan men zien of het frame nog recht is
Of het moet gericht worden zodat alle referencie punten in de gaten passen
Volgens mij dan he
Maar wie weet het echt?
28 januari 2011 om 19:15 In reactie op: XVS 650 uit ’99 : Bak-problemen. Wie wil en kan me helpen met advies ? #53543Free BikerDeelnemerErik
Als Dragstar bezitters sleutelen de meeste wel aan hun Dragstar
Sommige gaan best wel verder dan het onderhouds sleutelwerk
Maar het blok uit elkaar halen om de bak te repareren gaat toch wel wat verder dan wat wij doen.
Ik vermoed dat dit nog door niemand hier ooit is gedaan
Dus we kunnen je daarom maar weinig advies geven
Een servise manuel die heb je al dus daar kunnen we je ook niet mee helpen
Ik zou eens een praatje gaan maken met een motorfiets monteur
Niet dat we je niet zouden willen helpen, maar de kennis ontbreekt hier
Uiteraard ben je altijd welkom op onze site
Succes met de reparatie
Groeten Wim
Free BikerDeelnemerOp de workshop bij Pauls motoren vorig jaar werd er verteld dat het beter is om de accu op de plank in een niet te koude ruimte aan de druppellader te zetten.
Maar daar was je zelf ook bij
Free BikerDeelnemerPaul
Ik wil ook graag deelnemen aan de workshop
Kan ik voortaan mijn remblokken zelf vervangen, en wat ook belangrijk is op slijtage te kunnen controleren.
Free BikerDeelnemerOf lekkage bij de benzine kraan, of aansluiting van de carburateurs
Denk om het brandgevaar
De benzine zou op je hete motorblok kunnen ontbranden
Vraag maar eens aan Scorpio
Free BikerDeelnemerVolgens mij heeft de tank schade gehad
Als het dezelfde tank is
Free BikerDeelnemerCitaat van : Funny Girls
Hey ik heb een probleempje!!Ik heb mijn motor net weer terug van een winterstalling en is in die tijd na gekeken, maar
als ik nu ga rijden, gaat er toch iets fout!rijden gaat prima, maar zodra ik moet afremmen en ga schakkelen dan slaat mijn motor uit,
kan hem dan zo weer starten als die in de vrij staat, maar ja is wel erg lastig??Moet eigelijk steeds gas er op houden dan slaat die niet uit??
als ik stil sta draait hij wel gewoon door??
Er is mij verteld dat hij dan warschijnlijk stationeer niet snel genoeg loopt, en dat kun je bij stellen
maar weet niet hoeKan iemand mij advies geven
Heb een 650
Je kan natuurlijk ook terug naar de gene die hem heeft nagekeken als je het niet kan vinden
Free BikerDeelnemerIk heb Avon Vernom zowel voor als achter laten monteren
Het is de Avon Vernom Blackwall
Ziet er erg mooi uit, en ben zeer tevreden
Het kost natuurlijk wel wat maar dan heb je ook wat
-
AuteurBerichten