Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
DragstarmanDeelnemer
Je moet even met een lampje kijken het is een schroef met 4 gleuven er. Hij moet er absoluut zitten😄
DragstarmanDeelnemerDRAGSTAR GARAGE TEAM
Gezien het bestuurs besluit dat er geen financiële ondersteuning beschikbaar is voor garage faciliteiten en materialen vanuit de DDC club, hebben wij als garage team in overleg met het bestuur besloten dat de Dragstar garage een privé initiatie is welke los van de DDC club staat.
Om dit mogelijk te maken zal er een vast tarief worden gerekend voor onderhoud en overige werkzaamheden.
De inkomsten die hieruit voortvloeien, gebruiken wij voorVoorraad van onderdelen
Onderhoudsmiddelen
Klein materiaal zoals bouten, ringetjes, smeermiddelen, doeken etc.
Bijdrage aan huur en elektriciteit
Speciaal benodigd gereedschap voor de Dragstar 650/1100
Op voorraad nemen van schaarse en gereviseerde onderdelen
Zoals op de jaarvergadering al besproken, wordt het steeds lastiger om aan onderdelen en accessoires te komen, dit omdat de Dragstar sinds 2007 niet meer gebouwd wordt en de leveranciers geen onderdelen meer op voorraad hebben.De vastgestelde tarieven 2019/2020 zowel voor de Dragstar 650 en 1100 zijn als volgt:
Onderhoudsbeurt 60,00 € excl. onderdelen en materiaal
Vergoeding voor andere geplande werkzaamheden worden in overleg bepaald.
Na de uitgevoerde werkzaamheden ontvang je een kostenoverzicht. Deze is achteraf (echter wel binnen de gestelde termijn) te betalen.
Wij kunnen jullie het voordeel bieden, dat wij de onderdelen gezamenlijk tegen gunstige prijzen in kunnen kopen, zoals olie, filters, bougies etc.
Het staat je uiteraard vrij om deze zelf aan te schaffen/mee te nemen.
Het speuren naar onderdelen op het internet en het “garagewerk” is en blijft vrijwilligerswerk. Het geld zal dan ook volledig gebruikt worden om de beschikbaarheid van de garage veilig te stellen en een voorraad op te bouwen voor moeilijk verkrijgbare onderdelen.
Ondanks dat wij het onderhoud aan je motor met grootst mogelijke zorg en nauwkeurigheid uitvoeren, kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden voor de uitgevoerde werkzaamheden.
Voor aanvragen onderhoud en/of reparatie of technische ondersteuning door uw Dragstar Garage team.
gaarne mailen met garage@dutchdragstarclub.nlDaar we voor onszelf een limiet hebben gesteld aan de vrije hobby uren die we hieraan willen en kunnen besteden hebben we besloten dat we per aanvraag gaan bekijken of we die kunnen helpen of helaas moeten afwijzen.
Uiteraard proberen we dit zo eerlijk en objectief mogelijk te selecteren waarbij we voorrang zullen geven aan dringende noodzakelijk reparaties om te kunnen blijven rijden.
Hiernaast zijn we voornemens om bij volle agenda voorrang te geven aan leden die regelmatig
Ride-outs meerijden t.o.v. leden die we jaren niet zien, en alleen langs komen voor het voordeel van de Dragstar garage.Het Garage Team.
DragstarmanDeelnemerligt in de garage😁
DragstarmanDeelnemerTja, die garage heeft duidelijk geen ervaring met een starter clutch, want daar zitten helemaal geen boutjes in🤪
Misschien is het tandwiel van de startmotor afgebroken, dat zou nog een mogelijkheid zijn, dus laat ze daar eerst even naar kijken voor ze alles open maken. Die kunnen ze er zo uitschroeven.
Succes👍DragstarmanDeelnemerWeet je zeker dat alle zekeringen heel zijn?
Ook de zekeringen onder het zadel, daar zitten twee groene zekeringen 30 A. Een daarvan is reserve!
Heb je wel verlichting in je koplamp?
Lampje van je neutraal lampje kan ook stuk zijn!
Anders zou het ook nog kunnen dat je starter cut-off relais defect is gegaan.
Heb je ook bedrading gewijzigd?
Ook ff kijken naar de schakelaar van de koppeling handel (micro switch)
Succes!
The Dragstarman😆DragstarmanDeelnemerGraag gedaan Rick!
Het Garageteam😆DragstarmanDeelnemerHet lijkt er op dat de verhouding benzine luchtmengsel niet goed staat.
Het zou kunnen dat je stationair sproeiers iets verstopt zitten.
Wat je kunt doen is je PMS schroeven van beide carburateurs een halve slag naar beneden te draaien.
Dat zijn de middelste schroeven op de foto naast de elektrische aansluiting.
DragstarmanDeelnemerDit is de standaard beugel van een XVS 1100 Classic, maar er zijn ook beugels waar de bevestiging bout bovenop zit.
Ik de rode cirkel zit de bout dan bovenop!DragstarmanDeelnemerIk zou bij de benzine pomp een flesje moto forte kopen en in je tank gooien en een flink stuk gaan rijden. Bougies vernieuwen kan nooit kwaad😀 Heeft je motor wel altijd een service beurt gehad? En staat je stationair niet te laag?
DragstarmanDeelnemerEen 1100 met hypercharger.
Bougies, oude benzine, vervuiling in de carburateurs?
Kijk op de kleppen van de HC open gaan bij het starten, misschien een vacuüm slangetje stuk of los?
DragstarmanDeelnemerIk had het idee dat dit banden waren voor snelle motoren en niet voor cruizers?
Ben erg benieuwd naar het rij gedrag, met name het sporen op wegen waar ze van die matige reparaties hebben uitgevoerd.
Bijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.DragstarmanDeelnemerGoede ideeën zijn nooit weg.😀
DragstarmanDeelnemerTot nu is dit de enige fout die we gevonden hebben. En we sleutelen al 12 jaar volgens het handboek aan de Dragstar, zowel de 650 als de 1100.
<!–more–>
In beide andere manuals staat dezelfde fout!
Bijlagen:
Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.DragstarmanDeelnemerErwin, de bent niet de enige! Wij zijn er ook een keer de mist in gegaan😖
DragstarmanDeelnemerGeef me je telefoon nummer dan doe we het via de app, of mail me ff schoumanpaul@gmail.com
-
AuteurBerichten