Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 569)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Aanpassen voorvering #151261
    Draggie Paul
    Keymaster

    Ferry,

    Graag gedaan zoals je zag voor ons een kleinigheidje en 2 vingerhoedjes olie verschil maakt behoorlijk verschil.

    Gr, Paul & Paul

    In reactie op: carburateur controle #150931
    Draggie Paul
    Keymaster

    Peter

    Als hij af en toenog ploft de lucht schroef een kwart slag verder open draaien en opnieuw checken.
    Herhalen tot het weg is maar 1 kwart slag per keer.
    Met andere uitlaten als de standaard zit daar het verschil in.

    Gr, Paul

    In reactie op: carburateur controle #150922
    Draggie Paul
    Keymaster

    Hoi Peet,

    Hoop dat de motor nu goed loopt?
    Helaas moest na de externe reinigingsbeurt de carberateur nog even bij de DDC monteurs langs om hem goed te krijgen.

    Helaas is er verschil tussen Ultrasoon reinigen, en DDC Garage Utrasoon reinigen en afstellen.

    Extern haalt men meestal alleen de sproeiers eruit en doen dan de carberateur verder in het bad.
    Voor mij is dat hetzelfde als in bad gaan met je sokken en ondergoed nog aan, de meest vervuilde plekje worden meestal niet echt schoon.

    Voor het beste resultaat haal je de carberateur volledig uit elkaar om alles apart te reinigen en met nieuwe pakkingen, rubbers en met name vacuüm membramen weer te monteren.
    Daarna kan je op het oog synchroniseren en de juiste lucht benzine verhouding instellen.

    Meestal is het dan monteren en gelijk goed lopen waarna nog even na synchroniseren voor optimaal resultaat.

    Groeten
    Garage team

    In reactie op: Veilig thuis van de Krimpenerwaard Anders rideout #149171
    Draggie Paul
    Keymaster

    Het was uitstekend motor weer voor een DDC rit.
    Fred bedankt voor het organiseren het was een mooie rit.
    Iedereen bedankt voor de gezellige dag  en leuk weer een nieuw DDC lid te zien, Josien Welkom bij de club.

    Groeten,
    Paul & Alien

    In reactie op: start motor #149077
    Draggie Paul
    Keymaster

    John de startmotor kan je er zo afhalen, deze zit ruim boven je olie nivo ( zie waar je kijkgla olie nivo zit)

    Als je plus 12v op de voorste kabel prikt hoor je zo of de startmotor het probleem is.

    Het ligt meer voor de hand dat je starterclut h defect is.

    Gr, Paul

     

     

    In reactie op: Weer veilig thuis na Bloembollen Ride out! #148607
    Draggie Paul
    Keymaster

    Het was een mooie rit, kan me niet heugen dat ik hem ooit volledig heb uitgereden zonder de helft van de groep te missen.
    Hoe mooi is dat om nog steed door Liezette en familie te worden ontvangen.
    Iedereen dank voor de mooie dag en de gezelligheid.

    Helaas lekke band voor Ruud maar na wisselen van wiel weer rijdend naar huis.

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    In reactie op: Paul (Draggie paul) is jarig! #148483
    Draggie Paul
    Keymaster

    Allen

    Dank voor de mooie felicitaties.

    Weer een jaar met mooie ervaringen erbij.

    Groeten,

    Paul

    In reactie op: Tapeind uitlaten verroest, hulp(?) #147737
    Draggie Paul
    Keymaster

    Hallo Patrick,

    Probeer kruipolie te spuiten waar het tapeind je blok ingaat.

    Het is  makkelijker om de draadeinden uit je blok te draaien dan dat je de moeren eraf krijgt.

    Gr, Paul

    In reactie op: Purmerend rit gecanceld #147391
    Draggie Paul
    Keymaster

    Het lijkt mij verstandig om bij een late cancelling van de rit een aantal zaken te bedenken.

    • Als je een melding op de site zet check even onderling of die er ook daadwerkelijk staat.
      Via je mobiel maak je snel en vergissing en wordt een bericht niet geplaatst.
    • Mensen die van ver komen vertrekken vroeg en zien geen afmelding meer op de site.
    • Het zou verstandig zijn om bij late cancelling mensen te bellen of  op andere manier persoonlijk te benaderen.
    • We weten van elkaar wie er in groepjes rijdt, dus 1 man in de groep berichten is vaak al voldoende.

    Hopelijk dat we onduidelijkheden en verrassingen op die wijze kunnen voorkomen.

    Groeten,
    Paul

    In reactie op: wederom spaken stuk achterwiel #147271
    Draggie Paul
    Keymaster

    Hoi Ferry,

    Nu je achterwiel eruit is zouden we wel heel makkelijk de schokbreker los kunnen nemen om de veer te vervangen

    Gr, Paul

    In reactie op: Ride Purnerend #147259
    Draggie Paul
    Keymaster

    Hallo Frans,

    Leuk dat je een rit mee gaat rijden, altijd weer leuk om nieuwe deelnemers en hun Dragstars te zien.

    Gr,

    Paul

    In reactie op: Ik heb een vraagje #146924
    Draggie Paul
    Keymaster

    Hoi Jan,

    Wij bestellen voor de garage meestal een All Balls revisie setje bij NR1 motor.

    De Tourmax setjes zijn ook prima. Als je liever originele hebt kun je die bij CMSNL bestellen.

    Groeten,

    Paul

    In reactie op: Accu leeg en navi dood #145149
    Draggie Paul
    Keymaster

    Erwin,

    Er is niet altijd een verklaring waarom elektrische apparaten overlijden, deze gaan ook wel eens kapot zonder aanwijsbare oorzaak.

    Men noemt dat techniek..

    Gr, Paul

    In reactie op: Terug van Hemelvaart weekend #145008
    Draggie Paul
    Keymaster

    Ook wij weer veilig en voldaan van een zeer geslaagd Hemelvaart weekend.

    AC dank voor het organiseren. Ad & Fred dank dat jullie ons over mooie routes hebben geleid.

    Iedereen dank voor de gezelligheid.

    Gr, Alina & Paul

    In reactie op: Thuis na Oop’s bloembollenrit 2023. #144931
    Draggie Paul
    Keymaster

    Ook wij veilig thuis na een mooie dag met het grootste deel super goed weer.

    Vanaf het eindpunt wij wel droog thuis maar ja is dan ook maar paar km.

    Gr, Paul Alien

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 569)