Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 129)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Plaatsen van de AAR installatie en schakelaar!! #68626
    Link
    Deelnemer

    Hihi… nou niet gelijk gaan overdrijven he! Ik beschouw dit soort dingen toch nog steeds als meer geluk dan wijsheid hoor

    Maar ik wil best aanwezig zijn om mijn bevindingen te delen hoor, twee weten altijd meer dan één toch ??? 

    En ik heb zo langzamerhand wel de ervaring dat iedere dragstar in detail net weer anders is dan anderen, dus garantie dat het net zo makkelijk gaat als bij mij kan ik helaas niet geven… En de keuze of iemand daadwerkelijk in zijn/haar schakelaarbehuizing wil gaan hakken en zagen lijkt me er ook niet 1 voor tijdens de workshop…

    Laterrr, Rick

    In reactie op: Plaatsen van de AAR installatie en schakelaar!! #68630
    Link
    Deelnemer

    Zoooo, haal mij maar van het lijstje voor de workshop AAR inbouw. Ben vanmiddag even lekker aan het klussen geweest en alles doet het en precies zoals ik het in mijn eigenwijsheid had bedacht. 

    Dus: bij de witte stekker die voor op de accu geklikt zit (bij een 650 tenminste) op de de groene en bruine draad de witte en zwart (knipperlicht-) draden van de AAR ‘bijknijpen’ en op diezelfde stekker op de gele (remlicht-) draad de rode draad van de AAR bevestigen. Niks geen geklooi met tank verwijderen en zoeken bij het balhoofd… 

    Ook het plaatsen van de veertjes in de stuurschakelaar ging zonder problemen en werkte wel, maar naar mijn gevoel moest ik teveel kracht zetten om door de veertjes heen te duwen en een goed contact te maken. Dus ook hier een modificatie gedaan en een nieuwe schakelaar gebruikt. Nadat ik de draden losgesoldeerd en de originele schakelaar verwijderd en vervolgens de nieuwe schakelaar geplaatst had uiteraard eerst nog even testje gedaan of alles werkte, aangezien ik nu een gat in de behuizing moest gaat uitvijlen. Is ff werk, maar na een half uurtje ploeteren in de zon en alle draden weer terug op zijn plaats friemelen heb ik nu een volledig ingebouwde en aangesloten AAR installatie, inclusief alle opties en een nieuwe schakelaar met automatische neutraalstand.

    Weet nog niet zeker of ik de optie waarbij je tijdens het remmen een heel lichtorgel aanzet wel zo mooi vind, maar dat is vrij eenvoudig uit te zetten (contact uit, rem inknijpen/-trappen, contact aan en vervolgens 6x achter elkaar de rem activeren)

    Nou, misschien dat ik hiermee sommigen toch nog weet te bewegen om het zelf te proberen want kom op zeg… als ik het zelfs kan

    Laterrrrr, Rick

    In reactie op: Plaatsen van de AAR installatie en schakelaar!! #68635
    Link
    Deelnemer

    Citaat van : Charly

    Wat wordt het volgende; een automaat, die met cruisecontrol rijdt, remt via sensoren en stuurt op GPS gegevens. gaap

    Je bedoelt dat je dat nog niet hebt ???

    Laterrrr, Rick

    In reactie op: Plaatsen van de AAR installatie en schakelaar!! #68639
    Link
    Deelnemer

    Luitjes,

    Voor diegenen die mij nog niet zo heel goed kennen… ik kan nogal eigenwijs zijn, zo ook nu.

    Zat me net te vervelen en heb toch maar eens een blik geworpen op de plek en aansluiting van het relais. Toen ik de boel eenmaal voor me open had liggen had ik zoiets van "hoeveel werk kan dat nou helemaal zijn?"

    2 minuten dus…. Ik heb alleen niet de tweepolige contrastekker aan de nieuwe automaat uit elkaar gehaald, maar de originele 3polige-stekker die in het relais ging iets afgeknipt zodat deze twee nu fijntjes in elkaar geklikt zitten 🙂 De aardedraad een mooi plekje gegeven en even testen…. voila! Keurig na 10 keer knipperen stoppen…

    Morgen ga ik de andere draden nog even aansluiten en gelijk kijken of ik de dradenboel rond mijn accu een beetje kan reorganiseren, want wordt nu een beetje erg druk.

    Ik heb trouwens het idee opgevat om de ‘remdraad’ niet helemaal naar voren te trekken. Ten eerste omdat ik gewoon geen zin heb om mijn tank helemaal te verwijderen, maar ook omdat het volgens mij geen drol uitmaakt waar die geschakeld wordt. Als je namelijk in de manual kijkt dan staat daar dat je voor deze draad moet zoeken naar een ’12V terwijl de rem ingedrukt is’. Oftewel, pak het kabeltje van je remlicht (wat daar vlak langs loopt) knijp daar de ‘remdraad’ bij en je hebt de benodigde geschakelde 12V waardoor je lichten blijven knipperen als je je rem ingedrukt houdt.

    Voor de stuurschakelaar heb ik al een andere schakelaartje liggen, maar die schakeling wil ik eerst testen voor ik in de behuizing ga boren en zagen.

    Weet niet of ik deze workshop nog ga halen, maar hou me vooralsnog maar even op de lijst…

    Laterrrr, Rick

    In reactie op: Plaatsen van de AAR installatie en schakelaar!! #68649
    Link
    Deelnemer

    Een zaterdag of zondag kan altijd wel denk ik, dus i’m in !!!  Tenzij ik tegen die tijd toch alles al werkend ingebouwd heb, maar dan kom ik gewoon even langs om heel trots mijn werk te laten zien

    Laterrr, Rick

    In reactie op: Tekening spatborden #68673
    Link
    Deelnemer

    Citaat van : Black_Serenade

    ik wilde hem eigenlijk om het hele wiel maken net als een classic vroeg me af of daar tekeningen van zijn.

    Vast wel… hele spatborden zelfs

    @Bart
    Dat van die fenderstruts wist ik, heb samen met Paul van de week nog zitten kiezen…

    Maar het komt op mij nog steeds over als een vraag of je aan de hand van een tekening een classic spatbord kan maken voor op een custom…. Maar ja ik heb dan ook al wat drank op

    Hoe dan ook, weer iemand die zijn motor verder gaat aanpassen aan zijn eigen smaak

    Laterrr, Rick

    In reactie op: Tekening spatborden #68676
    Link
    Deelnemer

    Citaat van : Black_Serenade

    Het achterspatbord wil ik net zo maken als bij de 1100, om heel het wiel heen.
    Ik heb zelf een custom xvs 650.

    Misschien begrijp ik je verkeerd hoor, maar bedoel je met een spatbord om het hele wiel heen niet gewoon een classic spatbord? Ik zou namelijk anders niet weten wat de wezenlijke verschillen tussen een 1100 en een 650 spatbord zijn… 

    Laterrr, Rick

    In reactie op: Plaatsen van de AAR installatie en schakelaar!! #68680
    Link
    Deelnemer

    Nou begin ik steeds meer te geloven dat het misschien beter is ook maar met het collectief inbouwen mee te doen. Ik hoor het wel wanneer en waar….

    Laterrr, Rick

    In reactie op: rijden met choke open slecht? #68739
    Link
    Deelnemer

    Citaat van : Baci

    Citaat van : Charly

    Zag net even de vraag mbt vijfde versnelling en dan terug vallen in z’n vrij van Karl Fisher.

    Dit heeft trouwens niets te maken met het wel of niet met open choke rijden! Is eerder een probleem met de bak.

    Inderdaad, lijkt me ook dat er een probleem in de versnellingsbak zit. Zeker gezien het feit dat ie aangeeft dat als dit gebeurt, je met 1 tikkie van neutraal naar zijn 5 gaat  

    Klinkt alsof ie als het ware door zijn 5e heen gaat naar een stand dat de tandwielen in de versnellingsbak net niet meer in elkaar vallen. Dat verklaard dan ook dat ie met 1 tikkie gelijk weer terug in zijn 5 zit.

    Weet niet of het uit en in elkaar zetten van een versnellingsbak veel werk is, maar ik denk dat daar wel de oplossing voor het probleem gezocht moet worden…..

    Succes!

    Laterrrr, Rick 

    In reactie op: km teller #68756
    Link
    Deelnemer

    Citaat van : Baci

    ff je tellerhuis openmaken en kijken of de tandjes van je teller goed op elkaar aansluiten of dat er evt niet 1 is afgebroken.

    FF????? Wanneer heb jij voor het laatst het tellerhuis opengehad? Das toch echt een onbedoelde en arbeidsintensieve ingreep waar je tellerhuis, hoe secuur je ook te werk gaat, echt niet beter van wordt hoor….

    Zoek nog maar even terug naar de topics van een tijdje geleden waar diverse mensen (incl. ikzelf) het idee hadden om de tellerplaat te vervangen door een eigen ontwerp.

    Misschien dat je de door de knop van je dagteller een paar keer flink rond te laten gaan de tandjes weer in lijn krijgt, anders denk ik toch dat je teller vervangen moet worden, want ook al maak je ‘m open en blijken er tandjes afgebroken te zijn dan denk ik niet dat je je dagteller los kan vervangen…

    Succes!!

    Laterrr, Rick 

    In reactie op: diameter van dragstarstuur #69351
    Link
    Deelnemer

    Nee hoor…. Hij moet alleen beslissen of ie er wel of niet een antitrilisolatielaagje tussen doet

    Laterrr, Rick

    In reactie op: diameter van dragstarstuur #69361
    Link
    Deelnemer

    Die 2,54cm is precies de 1 inch die onze sturen dik zijn toch? Weet alleen niet of er nog iets van een antitrilisolatielaagje (4x woordwaarde) tussen moet?

    Normaal gesproken moet de kleinste van de 2 precies passen.

    Laterrrr, Rick

    In reactie op: Tellerplaat vervangen #70573
    Link
    Deelnemer

    Paul,

    Ik was ook helemaal niet bang dat jij een aanpassing zou doen die er niet mooi uit zou zien hoor

    Het was meer een illustratie van mijn eigen luiheid

    Waar is die nieuwe tellerplaat van Pascal trouwens van gemaakt? Ik had in eerste instantie een papieren versie gemaakt die over de originele lag, maar dat hobbelde en zag er niet uit! Ik zoek nog iets wat doorzichtig is, zacht en flexibel genoeg is om te kunnen snijden/zagen zonder dat het splijt, maar wat niet vervormd bij de warmte van de nieuw te plaatsen verlichting….

    Laterrr, Rick

    In reactie op: Tellerplaat vervangen #70575
    Link
    Deelnemer

    Citaat van : Starbreaker

    ik had geen geduld, om die chrome ring eraf te pielen. Dus heb het iets anders aangepakt…

    Resultaat zal binnenkort wel ergens op het internet staan… 😀

    Waarschijnlijk heb ik voor de zelfde weg gekozen…

    Ik heb met een zaagblad voorzichtig het tellerhuis in tweeen gezaagd. Je kunt dan ook gewoon bij alle onderdelen en bijkomend voordeel is dat de weet dichtgekitte naad binnen in het tellerhuis valt en dus niet direct aan vocht blootgesteld is. Ook is hierdoor aan de buitenkant absoluut niet te zien dat de teller open is geweest 

    Ik heb overigens gewoon weer de normale tellerplaat er in zitten, aangezien ik het eerste ontwerp tegen vond vallen Als ik me van de winter verveel ga ik wel weer eens aan de slag voor een nieuwe plaat en dan neem ik gelijk de tellerverlichting onder handen.

    Laterrrr, Rick

    In reactie op: Welke olie? #71197
    Link
    Deelnemer

    Citaat van : Pee

    hai rick ,waar je ook op moet letten is dat er aan de onderzijde waar je het filter in schuift een rubber ringetje zit.
    en als je het niet weet valt dat bij het wisselen in je verlopen oliebak
    dit ringetje is door de meeste leden gewoon besteld bij paul
    tis een ringetje van niks maar hoort er wel in

    groetjes….pee….

    Thnx Piet, ik was op de hoogte van het ‘o’ ringetje. Ik heb de hele set (olie, koperen ringetje, O-ring en olie- en luchtfilter) in de aanslag en ga a.s. donderdagavond mijn eerste kleine onderhoudsbeurt uitvoeren…

    By the way, heb je nog een nieuwe lader kunnen vinden?

    Laterrr, Rick

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 129)