Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
BarbapappaDeelnemer
Bedankt voor het ruim op tijd delen
Misschien al verwerken in de “evenementen kalender” ?
BarbapappaDeelnemerZie voor warmdraaien de uitleg van Eddy
De meeste “winst” is te behalen door op de juiste wijze te starten
https://sites.google.com/site/vstar1100kb/home
Starting and Choke Use
The 2 main rules for starting your V Star 1100:
1.) NEVER use the throttle
2.) Keep the button pressed until it starts (no more than 15-20 seconds)
Use of the throttle during starting: DON’T DO IT!!!
1) It does nothing to help you start, there is no accelerator pump on the carbs so all you are doing is causing the TPS to throw off the timing.
2) It will lead to twisted starter bolts and starter clutch failure.
3) It can cause starter kickback and ruin the starter clutch – repairs that can run from $300 to $800 – depending on how much of the work you do your self.
Use the technique explained in the owners manual and emphasized below!!The “choke” on an 1100 is not really a choke at all. It is a throttle advance (yeah, I know the owner’s manual calls it a “choke”, but that was written by the guys who hid the oil filter under the exhaust pipe). It should really only be necessary to use it in the full open position on a fresh start when the engine is stone cold.
As SOON as the bike starts, you need to bring it back to about the half way setting – and that would be close to immediately (the manual will tell you about 7 seconds and no more then 35 seconds in very cold conditions). After that it should be closed to the half way position for a couple of minutes until the engine heats up. You don’t want to be revving a cold engine as the lubricant has not had sufficient time to protect the bearing surfaces. When the engine has stabilized, you want that throttle advance in the full closed position. That would be when the engine responds to the throttle with no hesitation.
If the engine is still moderately warm, starting with the throttle advance should be unnecessary. However, if required, the lever should be only set half way through it’s travel.— Daddo (Larry Marino)
Also, To quote the Clymers manual…..
“The choke circuit is a “bystarter” system. The choke lever in this system opens a starter valve rather than closing the butterfly in the venturi. When the starter valve is open, an additional stream of fuel discharges into the carburetor venturi, which enriches the mixture”
When starting your V Star 1100, it is better to leave the starter button depressed until it starts, or up to around 15-20 seconds. Pressing it for just a few seconds and letting off you are more likely to cause the motor to kick back and damage your starter clutch.
The 2 main rules for starting your V Star 1100
1.) NEVER use the throttle
2.) Keep the button pressed until it starts (no more than 15-20 seconds)
Hot Start Issue
If you have an issue starting after a the bike is hot, it’s most likely fuel in the carb bowls vaporizing from the built up heat. The best bet here to to make sure you allow enough time on the starter for the carbs to clear. Like mentioned above, just hold the starter button down until it fires.
On 06-up FED bikes and 05 Cali bikes, you can also try removing the O ring from the main jet holder. Some have been able to simply remove the gas cap or shut off the fuel a short time before shutting off the bike to drain the bowls to help eliminate the issue, but the O ring removal seems to help pretty well.
Many have also reported that the problem has all but disappeared when they modified the intake and went to a pod filter set up.BarbapappaDeelnemerIk heb het destijds via de DDC garage aangeschaft. Deze was kwalitatief goed daar er nog al wat meuk op de markt is.
Als je weet hoe een schroevendraaier en een steek/ringsleutel werkt is vervangen een fluitje van een cent.BarbapappaDeelnemerOp de Evenementen kalender is inmiddels geplaatst de Ride-Out “Langs de Lek en over de Heuvelrug”.
Deze staat voor 7 juliBarbapappaDeelnemerPaul,
Die dopjes op de spiegel zijn heel gevaarlijk.
Ik ging er ook eens 1 halen (voor een 650) en kwam terug met een hele andere motor (1100)BarbapappaDeelnemerPaul,
Waar laten jullie doorgaans verchromen en waar heb jij de remleidingen vandaan gehaald?
Marco
BarbapappaDeelnemerNico,
Volgens mij hoor ik na iedere keer starten de brandstofpomp lopen.
Bij ons doet hij dat alleen als je het contact er op zet. (nadat hij wat langer uitgestaan heeft)
Als het deel na de pomp dan gevuld is met brandstof hoor je hem niet meer.
Je zou dus denken dat er wat met de brandstof toevoer aan de hand is.Marco
BarbapappaDeelnemerPaul,
Kijk je wel uit met dat “branden” voor je het weet is er niks meet van je motor over
BarbapappaDeelnemerRon,
Zijn er al test resultaten beschikbaar?
BarbapappaDeelnemerIk heb ooit via onderstaande link wat tips opgedaan omtrent het starten van een Dragstar 1100(V-star)
in de “New Owner must read section”
BarbapappaDeelnemerHoeveel DDC leden kunnen er op een vierkante meter
BarbapappaDeelnemerTop.
Maar kwam toevallig langs een Yamaha dealer hier in de buurt en daar ook nog even geïnformeerd.
Dacht dat het niet meer leverbaar zou zijn maar zit nog in het assortiment.
Blijkt een paar euro te kosten (incl de ring die er onder zit).
Daar dus gelijk maar besteld en kan hem begin volgende week oppikken.BarbapappaDeelnemerMet duo passagier bij rond de 250 op reserve.
BarbapappaDeelnemerLiep nog tegen een aardige Wiki over de 1100 aan.
BarbapappaDeelnemerPaul,
Bedankt voor de foto’s
Heb even gekeken en ik heb (gelukig) een gemodeficeerde start motor.
Maar hoe zit het nu met het starter clutch probleem.
Is dat gerealteerd aan de "oude" startmotor of is dat een opzich zelf staand probleem.Marco
-
AuteurBerichten